social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

اخبار استان

بيشتر

دوشنبه1402/12/14

11:03:0

203

در اجرای وظایف حاکمیتی استاندارد:

بررسی پرونده تایید صلاحیت تعداد 111 نفر از مدیران کنترل کیفیت معرفی شده واحدهای تولیدی در استان هرمزگان

مدیر کل استاندارد هرمزگان خبر از بررسی پرونده تایید صلاحیت تعداد 111 نفر از مدیران کنترل کیفیت معرفی شده واحدهای تولیدی استان در یازده ماهه سال جاری داد.

به گزارش روابط عمومی استاندارد هرمزگان، باقری، سرپرست اداره کل استاندارد هرمزگان در حاشیه کمیته تایید صلاحیت علمی و فنی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی، خبر از بررسی پرونده تایید صلاحیت تعداد 111 نفر از مدیران کنترل کیفیت معرفی شده واحدهای تولیدی استان از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه داد.
باقری در تشریح این خبر اظهار داشت: مطابق ماده 20 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، مسئولیت کنترل کیفیت در واحدهای مشمول استاندارد اجباری و دارندگان پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی یا ارائه کنندگان خدمات مشمول استاندارد اجباری بر عهده اشخاص حقیقی است که دارای تحصیلات لازم و تجربه کافی در رشته‌های تخصصی مربوطه باشند.

باقری در ادامه افزود: تمامی متقاضیان دریافت پروانه تایید صلاحیت مدیر کنترل کیفیت پس از تکمیل مدارک اولیه باید در آزمون ورودی شرکت کرده و پس از قبولی، نسبت به گذراندن دوره‌های آموزشی و کارآموزی اقدام نمایند.
وی همچنین در خصوص آموزش مدیران کنترل کیفیت توضیح داد: آموزش لازمه کیفی سازی تولیدات و خدمات است که در این راستا برای مدیران کنترل کیفیت در قالب طرح توانمند سازی بیش از 7000 نفر ساعت دوره آموزشی در قالب عناوینی از جمله کنترل کیفیت عمومی، نمونه برداری و ارزیابی انطباق در استان هرمزگان برگزار شده است.

لازم به ذکر است در استان هرمزگان در حال حاضر، تعداد 221 واحد تولیدی مشمول استاندارد اجباری دارای مدیر کنترل کیفیت در حال فعالیت می باشند که یکی از الزامات قانونی صدور یا تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد آن واحدهای تولیدی، پیگیری پرونده تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت از معاونت آموزش و استاندارد سازی استان می باشد.