اخبار اداره کل هرمزگان بيشتر

شریعتی از عزم استاندارد برای تسهیل تجارت خبر داد


در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی استان هرمزگان، مسائل و مشکلات گروه های مختلف شامل گمرک، اتحادیه ترخیص کاران، جهاد کشاورزی، شیلات، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و موضوع کالاهای ملوانی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با توجه به شرایط خاص کشور، اقدامات لازم به‌منظور تسهیل صادرات از سوی سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.
غلامرضا شریعتی، رییس سازمان ملی استاندارد ایران در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی که در جریان سفر به استان هرمزگان برگزار شد، با اشاره به نقش این استان در صادرات و واردات و ارزآوری گفت: با توجه به ظرفیتی که استان هرمزگان در تجارت دارد، باید برای تسهیل شرایط صادرات و واردات که نفع آن به کل کشور برمی گردد بسیج شویم.
رییس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مصمم به تسهیل شرایط صادرات و واردات هستیم گفت: زیرساخت های استانداردسازی باید متناسب با حجم کارکرد ، ظرفیت های موجود و طبق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد در هر استانی ارتقا یابد تا همه ادارات کل استاندارد در این زمینه فعال شوند. 
شریعتی گفت: پیشنهادهای شاخص کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان که نیازمند تصویب در کارگروههای ملی است، به فوریت از سوی سازمان ملی استاندارد در کمیته های مربوطه مطرح و  مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
عیسی باقر زاده، مدیرکل استاندارد استان هرمزگان با اشاره به فعال بودن 5  اداره کل گمرک در استان افزود: استاندارد در ده نقطه استان فعالیت دارد و  لازم است دفاتر استاندارد در هرمزگان متناسب با فرایند همه جانبه استان توسعه و توانمندی هایمان افزایش یابد.
باقرزاده با استقبال از واگذاری امورات به بخش‌خصوصی اظهار داشت: در حال حاضر 58 شرکت همکار بخش خصوصی در حوزه های مختلف و 41 شرکت بازرسی نیز در استان فعال هستند. 
وی خاطرنشان کرد: هم راستا با واگذاری امور و فعالیت ها به بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت، نیاز به حمایت بیشتر بخش حاکمیتی به ویژه در استان هرمزگان داریم.