اخبار اداره کل هرمزگان بيشتر

دستور مرجع قضایی بررعایت الزامات استاندارد در ترخیص کالا های اساسی

با پیگیری اداره کل استاندارد هرمزگان و با مساعدت و دستور مرجع قضایی 9 فقره اظهارنامه شامل 12840 تن برنج وارداتی ارجاع شده به اداره کل استاندارد تعیین تکلیف و محموله مربوطه ترخیص شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد هرمزگان؛ محمد سروش سهیلی راد، مدیر کل استاندارد اعلام کرد: در پی واردات 12840 تن برنج به کشور و ضرورت رعایت تمام الزامات استاندارد از سوی وارد کننده برای تسریع در فرآیند ترخیص کالا، با تلاش و پیگیری استاندارد هرمزگان و دستور ویژه دادستان مرکز استان مبنی بر تمکین وارد کننده از قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد کشور و با هماهنگی دستگاههای اجرایی متولی، این محموله از انبار های شهید رجایی ترخیص شد.

وی افزود : طبق ماده 3 قانون و تقویت نظام استاندارد سیاست گذاری و نظارت و هدایت نظام استاندارد و اطمینان بخشی به کیفیت کالا و خدماتی که در کل کشور تولید یا ارائه ویا به کشور وارد و از کشور صادر می شود بر عهده سازمان ملی استاندارد ایران است و بر همین اساس اداره کل استاندارد هرمزگان در انجام وظایف فرا دستگاهی و حاکمیتی خود در تامین سلامت و ایمنی جامعه و احقاق حقوق مردم به عنوان مدعی العموم کیفیت ادای نقش خواهد کرد.
در پایان مدیر کل خاطر نشان ساخت : این اداره کل تسریع در ترخیص کالا های اساسی با حفظ شرط ایمنی و سلامت و کیفیت کالاهای وارداتی با جدیت دنبال می کند.