اخبار اداره کل هرمزگان بيشتر

رئیس سازمان ملی استاندارد:

ائمه جمعه و نخبگان در نهادینه شدن فرهنگ استاندارد، یاریگرمان باشند


 به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان هرمزگان رئیس سازمان ملی استاندارد در دیدار با ام جمعه قشم گفت :انتظار داریم ائمه جمعه و نخبگان  در نهادینه شدن فرهنگ استاندارد در جامعه یاریگرمان باشند.
غلامرضا شریعتی در این دیدار افزود: برخی از شرایط تحریم برای توزیع کالاهای بی کیفیت سوء استفاده می کنند که نخبگان، ائمه جمعه، بزرگان و معتمدین و... می توانند در اطلاع رسانی و تبلیغ مصرف کالاهای استاندارد نقش مهمی داشته باشند.
وی گفت: با تبلیغ و فرهنگ سازی در این حوزه در واقع در جهت حفظ حقوق شهروندی و ارتقای سلامت و ایمنی جامعه گام برداشته می شود وبایستی همگان در این حوزه گام بردارند که اولویت سازمان ملی استاندارد هم می باشد.
رییس سازمان ملی استاندارد گفت:  بحث استاندارد و کیفیت در زندگی و سلامت مردم  برهیچکس پوشیده نیست و حق الناس به شمار می رود و ما بدنبال صیانت از حق الناس هستیم.
وی گفت: تلاش می کنیم آن چیزی که در بازار مسلمین عرضه می شود، از کیفیت لازم برخوردار باشد.
شریعتی اظهار داشت : در بحث واردات، قانون بحث حلال بودن اقلام وارداتی را به استاندارد واگذار کرده است و در حال راه اندازی  آزمایشگاه های لازم هستیم.
وی گفت: بدنبال اعتماد بخشی در این حوزه نیز هستیم.

امام جمعه شهرستان قشم نیز در این دیدار با قدردانی از  رئیس سازمان ملی استاندارد ایران که این استان و شهرستان را برای سفر اول بعداز انتصاب شان انتخاب کرده اند و با بیان  اینکه شریعتی سابقه درخشانی در دوران استانداری خوزستان داشته است؛ اظهار امیدواری کرد با تجربیات و روحیه جهادی ایشان، فعالیت های مناسبی و اثرگذار در حوزه سلامت واستاندارد کشور صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین میثم تارم افزود: هرمزگان نقش مهمی را در صادرات و واردات کالا ها دارد، اما در محرومیت وضعیت نامناسبی دارد.
تارم بر تبلیغ و فرهنگ سازی در حوزه استاندارد تاکید کرد و افزود: سلامت جامعه ارتباط مستقیمی با استاندارد دارد.
وی گفت:کاهش کیفیت ها منجر به افزایش مشکلات مردم و کاهش امید شده وبا ارتقای سلامت جامعه  و کیفیت کالاها و خدمات ، افزایش امید در جامعه را نیز به همراه خواهد داشت.
امام جمعه شهرستان قشم گفت: ترغیب مردم برای مصرف کالاهای داخلی با کیفیت و استاندارد، در واقع حمایت از تولید ملی است.
وی بر رعایت استاندارد توسط تولیدکنندگان نیز تاکید کرد.
تارم تاکید کرد: توجه به حلال و حرام توسط استاندارد، اثرات وضعی و حق الناس را نیز به همراه دارد.
امام جمعه قشم گفت : کالای مرغوب باکیفیت استاندارد حق مردم است و مردم هم بدنبال این نوع کالاها هستند.

مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز گفت :هرمزگان استانی کلیدی در کشور است و رییس سازمان ملی استاندارد جهت رصد وضعیت استان در حوزه های مرتبط با استاندارد به هرمزگان سفر کردند و بازدیدهایی را بنادر، آزمایشگاه ها، واحدهای تولیدی و... داشتند.
عیسی باقرزاده نیز بر نفوذ کلام ائمه جمعه جهت ترویج فرهنگ استاندارد تاکید کرد.