توقیف جعبه های مقوایی غیراستاندارد در شهرستان بندرلنگه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان هرمزگان ، در راستای وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران و صیانت از حقوق شهروندان، طی بازدیدهای به عمل آمده توسط کارشناسان استاندارد شهرستان بندرلنگه از مراکز عرضه شیرینی در ماه مبارک رمضان، تعداد 53 عدد جعبه مقوایی غیراستاندارد به میزان 90 کیلوگرم توقیف شد.
 گفتنی است که ، جعبه های مقوایی مشمول رعایت استاندارد اجباری بوده و به استناد ماده 15 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد هر گونه تولید، تمرکز و توزیع و فروش کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ملی ایران ممنوع بوده و جرم تلقی می شود. لذا به منظور حفظ حقوق شهروندی و حمایت از تولیدکنندگان دیگر که اقدام به تولید کالای دارای نشان استاندارد می نمایند، سازمان ملی استاندارد ایران با این گونه تخلفات با جدیت برخورد می نماید.
لازم به ذکر است، مصرف کنندگان باید در هنگام خرید کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری به علامت ملی استاندارد ایران روی کالا توجه و دقت لازم را داشته باشند و از خرید کالاهای فاقد نشان استاندارد خودداری نمایند. همچنین برای اطمینان از صحت محصولات مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران می توانند کد ده رقمی درج شده در پایین نشان ملی استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 ارسال نموده و از اصالت نشان استاندارد درج شده روی محصول مورد نیاز خود آگاهی یابند.