برگزاری جلسه کارگروه استاندارد سازی کالا و خدمات در شهرستان بندرلنگه

اولین جلسه هم اندیشی درخصوص بتن آماده استاندارد به دبیری اداره استاندارد شهرستان بندرلنگه و با ریاست دریوشی معاون عمرانی فرمانداری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان هرمزگان ، اولین جلسه هم اندیشی درخصوص بتن آماده استاندارد به دبیری اداره استاندارد شهرستان بندرلنگه و با ریاست دریوشی معاون عمرانی فرمانداری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدا محمد علی قانع رییس اداره استاندارد شهرستان بندر لنگه با تبیین خلاصه ای از شیوه نامه اجرایی استفاده از بتن آماده استاندارد به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای استاندارد سازی واحد ها تولیدی بتن آماده و شن و ماسه این شهرستان پرداخت.

در این جلسه ، دریوشی معاون عمرانی فرمانداری شهرستان لنگه با اشاره به اهمیت استفاده از بتن آماده استاندارد در پروژهای عمرانی اظهار امیدواری نمود شرایط به گونه ای فراهم شود که تلفات در زمینه ساخت و سازها، به حداقل برسد. ایشان با اشاره به اهمیت رعایت استانداردها، به استفاده از مصالح ساختمانی مناسب در پروژهای عمرانی شهرستان تاکید نمود.

در این جلسه مقرر گردید به منظور پیگیری وضعیت استانداردسازی واحدهای بتن آماده شهرستان، برنامه ریزی لازم به جهت بازدید میدانی از آن واحد ها در حضور کارشناس آزمایشگاه صورت پذیرد و جلسه ی توجیهی جهت تبیین شیوه نامه اجرایی استفاده از بتن آماده استاندارد به صورت شخصی با ناظرین ساختمان برگزار گردد . همچنین در اولویت قرار گرفتن استعلام پروانه استاندارد قبل از انعقاد قرارداد پروژه ساختمانی با واحدهای تولیدی مشمول استاندارد شهرستان از اهم مصوبات این جلسه بود.

لازم به ذکر است که بتن آماده، براساس استاندارد ملی شماره ۶۰۴۴ مشمول نظارت استاندارد اجباری است و شیوه نامه اجرایی آن توسط شورای فنی استانداری استان هرمزگان در مورخ ۱۰/۰۳/۹۶ به منظور اجرا در پروژهای عمرانی برخی شهرستان های استان ابلاغ گردیده است.

در پایان حاضرین با تاکید بر تلاش در فراهم آوردن شرایط استفاده از بتن آماده استاندارد و نشر فرهنگ عمومی استاندارد سازی جلسه را با صلوات بر محمد و آل محمد به اتمام رساندند.